Jak zwiększyć popularność niektórych destynacji turystycznych? Okazuje się, że wystarczy, by to miejsce pojawiło się w jednym z najczęściej oglądanych programów typu reality show.
Przeprowadzone przez portal Cheapflights.co.uk analizy nie pozostawiają większych złudzeń. Na wzrost popularności niektórych kierunków turystycznych wpływ miała ich prezentacja w programach typu reality show. Turyści coraz częściej inspirują się miejscami, które stają się scenerią w telewizyjnych hitach rozrywkowych.
Największy wzrost wyszukiwań i zarezerwowanych wycieczek w Cheapflights.co.uk (89%) zanotowała grecka wyspa Mykonos. Pojawiła się ona w brytyjskiej wersji X Factor, gdzie jedna z gwiazd przeprowadzała z grupą uczestników charakterystyczne dla programu warsztaty śpiewu.
Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyło się Cann, które „wystąpiło” w show pt. Made in Chelsea, pokazującym życie społecznych elit z Londynu. Wg analiz brytyjskiego portalu, do miasta na południu Francji chciało wybrać się o 39% więcej turystów.
Nie tak wysoki, ale równie zauważalny wzrost zainteresowania, odnotowały Barcelona oraz Miami. 5 proc. skok również łączony jest z ich rolą w epizodzie w X Factor.
Wg autorów analiz, efekt naśladownictwa jest coraz bardziej widoczny w światowych trendach turystycznych. Nasze wybory w coraz większym stopniu uzależnione są od tego, gdzie pojawią się nasze ulubione gwiazdy. Chcemy je naśladować niemalże na każdym kroku.
Podobny efekt zauważyć można w znanym programie Gordon”s Great Escape, emitowanym z polskim lektorem na kanale BBC Lifestyle. Azjatyckie wyprawy kulinarne charyzmatycznego szefa do Indii, Wietnamu czy Malezji również zdają się mieć wpływ na turystyczne wybory podróżników.