Jak zwiększyć popularność niektórych destynacji turystycznych? Okazuje się, że wystarczy, by to miejsce pojawiło się w jednym z najczęściej oglądanych programów typu reality show.

Przeprowadzone przez portal Cheapflights.co.uk analizy nie pozostawiają większych złudzeń. Na wzrost popularności niektórych kierunków turystycznych wpływ miała ich prezentacja w programach typu reality show. Turyści coraz częściej inspirują się miejscami, które stają się scenerią w telewizyjnych hitach rozrywkowych.

Największy wzrost wyszukiwań i zarezerwowanych wycieczek w Cheapflights.co.uk (89%) zanotowała grecka wyspa Mykonos. Pojawiła się ona w brytyjskiej wersji X Factor, gdzie jedna z gwiazd przeprowadzała z grupą uczestników charakterystyczne dla programu warsztaty śpiewu.

Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyło się Cann, które „wystąpiło” w show pt. Made in Chelsea, pokazującym życie społecznych elit z Londynu. Wg analiz brytyjskiego portalu, do miasta na południu Francji chciało wybrać się o 39% więcej turystów.

Nie tak wysoki, ale równie zauważalny wzrost zainteresowania, odnotowały Barcelona oraz Miami. 5 proc. skok również łączony jest z ich rolą w epizodzie w X Factor.

Wg autorów analiz, efekt naśladownictwa jest coraz bardziej widoczny w światowych trendach turystycznych. Nasze wybory w coraz większym stopniu uzależnione są od tego, gdzie pojawią się nasze ulubione gwiazdy. Chcemy je naśladować niemalże na każdym kroku.

Podobny efekt zauważyć można w znanym programie Gordon”s Great Escape, emitowanym z polskim lektorem na kanale BBC Lifestyle. Azjatyckie wyprawy kulinarne charyzmatycznego szefa do Indii, Wietnamu czy Malezji również zdają się mieć wpływ na turystyczne wybory podróżników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here