Social media w turystyce

Dlaczego to szkolenie jest inne od wszystkich?

  • Minimum teorii, maksimum praktyki z polskiego rynku
  • Zagadnienia ze szczególnym naciskiem na branżę turystyczną
  • Duża dawka praktycznych informacji, jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do promocji usług, produktów i marek turystycznych

Do kogo jest skierowane to szkolenie?

Szkolenie kierujemy przede wszystkim do:

  • Osób zajmujących się w firmach, organizacjach, instytucjach szeroko pojętą promocją, marketingiem, sprzedażą, Public Relations
  • Właścicieli małych lub średnich przedsiębiorstw turystycznych
  • Osób pragnących lepiej poznać zasady działania mediów społecznościowych

Jaką wiedzę i umiejętności nabędziesz podczas szkolenia?

Po szkoleniu będziesz między innymi:

  • Lepiej rozumiał ideę mediów społecznościowych
  • Wiedział, jak skutecznie budować strategię działań w social mediach
  • Potrafił samodzielnie dopasować i wykorzystać potencjał konkretnych narzędzi i serwisów do celów marketingowych
  • Znał najlepsze  przykłady wykorzystania social mediów w turystyce (tzw. studium przypadku)
  • Umiał radzić sobie z zagrożeniami i sytuacjami kryzysowymi

Jak będzie wyglądało szkolenie i kto je poprowadzi?

Warsztatowa forma pozwoli na maksymalną interakcję z prowadzącym – bez męczących monologów. Gwarantujemy świeże spojrzenie na zagadnienia social media marketingu w branży turystycznej. Poziom szkolenia zostanie dopasowany do Uczestników i określony na początku lub w trakcie spotkania.

Szkolenie poprowadzi Kamil Newczyński, wydawca serwisu internetowego TravelAdvisor.pl.  Absolwent turystyki i rekreacji na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od początku kariery związany z branżą turystyczną, marketingiem, social mediami. Pracował w amerykańskich liniach lotniczych United Airlines, koordynował działania marketingowe w polskich hotelach i  u touroperatorów. Jest autorem licznych publikacji prasowych w zakresie marketingu (m.in. Rynek Turystyczny,  Marketing w Praktyce) oraz turystyki (Onet.pl, Gazeta.pl). Prowadzi eksperckiego bloga o social media SocialTalk.pl. Na co dzień jest ekspertem-konsultantem. Doradza firmom i markom w zakresie social media marketingu.

Szczegółowy program szkolenia

10:15 – 10:30 | 1. Powitanie Uczestników, przedstawienie programu szkolenia i prowadzącego.

10:30 – 12:00 | 2. Na dobry początek, czyli zrozumieć media społecznościowe

2.1   Czym są social media i czy są dla wszystkich? (kanały komunikacji, ich przeznaczenie, najnowsze trendy i statystyki)

2.2   Kim jest użytkownik social mediów? (kto i jak korzysta z mediów społecznościowych, kto jest naszym odbiorcą i czy są tam także twoi klienci?)

12:00 – 12:15 | Przerwa kawowa

12:15 – 14:00 | 3. Jak skutecznie wykorzystać social media do promocji usług, produktów i marek turystycznych?

3.1 Jak wykonać dobry plan strategii działań w social mediach? (jak „słuchać” sieć, wyznaczać cele, określać grupę docelową, szacować zasoby, wybierać narzędzia i sposób angażowania?)
3.2 Dlaczego użytkownik Facebooka miałby zostać twoim fanem?
3.3 Czego fani oczekują od marek?
3.4 Sposoby reakcji na treści w social mediach
3.5 W jaki sposób pozyskać fanów? Złe i dobre praktyki (konkursy, aplikacje, reklama)
3.6 Jakie znaczenie ma liczba fanów naszej strony? (czy warto kupić fanów na Allegro?)
3.7 Jak skutecznie angażować fanów?
3.8 Nie samym Facebookiem żyjemy. Jak skutecznie wykorzystać inne kanały?
3.9 Studium przypadku – najlepsze i najmniej udane kampanie nie tylko w turystyce
3.10 Sytuacje kryzysowe – jak stawić im czoła?

14:00 ­– 14:45 | Lunch

14:45 – 16:00 | 4. A co ja z tego będę miał?

4.1 Być czy nie być w social mediach?
4.2 Na co wpływa nasza obecność w mediach społecznościowych?
4.3 Jakie korzyści daje nam obecność w social mediach?
4.4 Czy i co social media mogą sprzedawać?
4.5 Jak mierzyć i monitorować nasze działania? (jak korzystać ze statystyk, jakie narzędzia wykorzystywać do monitorowania social mediów?)

16:00 – 16:10 |  Przerwa kawowa

16:10 – 17:00 | 5. Podsumowanie szkolenia
5.1 Jak będą w przyszłości rozwijać się media społecznościowe?
5.2. Kto w twojej firmie/organizacji powinien zajmować się social mediami? (czy robić to samemu, czy może komuś to zlecić?)
5.3 Pytania, odpowiedzi, wolne dyskusje

Gdzie, kiedy i ile to wszystko kosztuje?

Szkolenie odbędzie się w Łodzi, 25 lutego 2012 roku (sobota), podczas Targów Na Styku Kultur w Nowym Centrum Konferencyjno – Wystawienniczym,  przy al. Politechniki 2.

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi 300 zł netto (+23 VAT) i oprócz dużej dawki praktycznej wiedzy oraz umiejętności obejmuje:

  • Materiały szkoleniowe
  • Przerwy kawowe i lunch
  • Zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu

W przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z tej samej firmy, organizacji lub instytucji, udzielamy atrakcyjnych rabatów.

Kontakt

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, proszę się z nami śmiało skontaktować.

Międzynarodowe Targi Łódzkie
Katarzyna Drobińska

Kierownik Zespołu Promocji, Reklamy i Wydawnictw
tel.: 042 638 62 85, kom.: 605 630 852
k.drobinska@mtl.lodz.pl

TravelAdvisor.pl
Kamil Newczyński
kamil.newczynski@traveladvisor.pl