Rabaty na Twitterze

Największe marki i firmy na świecie coraz częściej wykorzystują media społecznościowe, by zaoferować swoim klientom przeróżne korzyści. Ale nic za darmo. W zamian oczekują bacznego śledzenia ich profili, udostępnienia swoich danych, czy pozwolenia na publikowanie statusów w naszym imieniu. A czy byłbyś gotowy powiązać konta w serwisach społecznościowych z rachunkiem swojej karty kredytowej?

Jeden z największych systemów kart płatniczych chce przyciągnąć klientów nietypową akcją na popularnym mikroblogu. Jeśli posiadamy konto bankowe wraz z kartą kredytową, wydaną przez American Express, to możemy je połączyć z naszym profilem na Twitterze. Wystarczy przejść na dedykowaną stronę i zezwolić na dostęp do naszego konta specjalnej aplikacji Amex Sync.

Ale co w zamian? Przeważnie dostaniemy różne rabaty na usługi i produkty od Partnerów American Express. Warunek jest tylko jeden: każdy nasz wpis na Twitterze musimy oznaczyć odpowiednim dla danej promocji tagiem.

Dla przykładu: 10% rabatu na bilety linii lotniczych Virgin America otrzymamy przy ćwierkaniu z tagiem #AmexVirginAmer, jeśli dokonamy rezerwacji do 31 marca. Przy czym nie ważne jest, o czym napiszemy. Możemy równie dobrze zostawić puste pole, ale odpowiedni tag do wpisu jest koniecznością.

Amexsynced

Każda oferta jest inna i posiada zazwyczaj pewne ograniczenia. Ale kilka warunków jest przeważnie niezmiennych: musimy powiązać konto na Twitterze z kontem karty kredytowej i użyć jej jako formy płatności przy nabywaniu promocyjnych produktów.

Gdzie można na bieżąco śledzić takie promocje? Oczywiście dodając na Twitterze do obserwowanych profil American Express. Wówczas na bieżąco będziemy dowiadywać się o aktualnych zniżkach i promocjach.

Co ciekawe, oferty specjalne możemy znaleźć także dla znanych restauracji (np. McDonald’s), kawiarni (np. Cheesecake Factory), czy odzieżowych sieciówek (np. H&M).

Aplikacja, której zezwalamy na dostęp do naszego konta, nie będzie miała możliwości:

  • obserwowania nowych ludzi.
  • aktualizowania twojego profilu.
  • wysyłania tweetów w twoim imieniu.
  • czytania i wysyłania wiadomości prywatnych.
  • odczytania twojego hasła do Twittera.

Jak zapewnia American Express, nasze dane pozostają bezpieczne, a koncern nie będzie ich udostępniał Partnerom akcji specjalnych. Otrzymają oni jedynie zbiorcze, ogólne statystyki, dot. przebiegu kampanii specjalnych na Twitterze.