Select your Top Menu from wp menus
Nietypowe odprawy lotnicze. Facebook podpowie, z kim usiądziesz obok w samolocie

Nietypowe odprawy lotnicze. Facebook podpowie, z kim usiądziesz obok w samolocie

Nietypowe odprawy lotnicze przez Facebooka i na Skypie
Z kim usiądziesz obok w samolocie? Facebook ci to podpowie

Linie lotnicze i lotniska prześcigają się w pomysłach na jak najbardziej niekonwencjonalną i efektywną odprawę biletowo-bagażową. Sposobów wciąż przybywa. Dzięki tym najnowszym odprawimy się przez Skype’a i na Facebooku.

Oczywiście, odprawa lotnicza on-line to żadna nowość. Jednak do tej pory mogliśmy dokonać tego przeważnie na stronie internetowej przewoźnika lub względnie przez komórkę, a także w specjalnym kiosku na lotnisku. Przewoźnicy jednak idą o krok dalej i wykorzystują w tym względzie szerokie możliwości, jakie dają dziś serwisy społecznościowe oraz zdobycze najnowszej technologii komunikacyjnej.

A mowa dokładnie o Skypie. Całkiem niedawno na wprowadzenie takiej opcji zdecydowało się moskiewskie lotnisko Sheremietievo. Wystarczy, że pasażerowie korzystający z tej formy odprawy zadzwonią na lotnisko i dzięki krótkiej wideo rozmowie przeprowadzą proces „check-in”. Lotnisko założyło w tym celu odrębną nazwę użytkownika na Skypie: “svo_checkin”.

Cały proces zajmuje kilka minut. W tym czasie będziemy musieli pokazać przez kamerę internetową dowód tożsamości lub paszport. Karty pokładowe wysyłane są do pasażerów drogą e-mailową, by ci mogli następnie je wydrukować w domowych warunkach. Na lotnisku pozostaje nam tylko zostawić nasze bagaże w samoobsługowym okienku, w strefie „baggage drop-off” i udać się do kontroli bezpieczeństwa. Usługa dostępna jest od 24 do 6 godzin przed odlotem.

Włodarze lotniska liczą, że dzięki temu odprawa biletowo-bagażowa będzie jeszcze szybsza i sprawniejsza, a ilość pasażerów korzystających z odprawy przez Skype’a wyniesie ok. 15-20%. Nietypowa funkcja dostępna jest narazie dla podróżnych 20 linii lotniczych, w tym m.in.:  Air Astana, Royal Air Maroc, China Eastern Airlines, Estonian Air, Hainan Airlines, Hong Kong Airlines, Iran Air, Jat Airways, Turkish Airlines, Transaero.

Wybierz sobie współpasażera

Linie lotnicze KLM po raz kolejny pokazały, że są mistrzami łączenia dobrodziejstwa mediów społecznościowych z ciekawymi i pożytecznymi rozwiązaniami dla swoich pasażerów. Tym razem będziemy mogli zdecydować, kto usiądzie obok nas w samolocie.

Nowa usługa wystartuje tuż po Nowym Roku i będzie nazywała się „social seating”. Szczegóły przedsięwzięcia nie zostały ujawnione. Wiemy tylko, że za pomocą serwisów społecznościowych Facebook oraz LinkedIn będziemy mogli wybrać osobę, która usiądzie obok nas w samolocie.

Cały proces będzie odbywał się w momencie wyboru konkretnego siedzenia  na specjalnej mapie miejsc samolotu. Wówczas wyświetlą nam się profile osób na Facebooku, którzy także będą podróżowali razem z nami. Naszego sąsiada będziemy mogli więc wybrać na podstawie podobnych zainteresowań (biznesowych, czy też hobbystycznych).

Przedstawiciele linii lotniczych zastrzegają jednak, że usługa nie będzie raczej przypominała serwisów randkowych. Ma oczywiście zbliżać ludzi o podobnych zainteresowaniach, by mieli wspólne tematy do dyskusji podczas lotu. To także świetna okazja, by na pokładzie samolotu nawiązać nowe znajomości biznesowe.

Skorzystanie z „social seating” nie jest obowiązkowe, a powiązanie par wymaga, by jednocześnie obie osoby używały tej opcji. Nie wybierzemy zatem konkretnej osoby, jeśli ta nie będzie korzystała z tej usługi. Poniżej nieco więcej o tym pomyśle zdradza Richard Quest w programie CNN Business Traveller.

About The Author

Related posts

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *