Select your Top Menu from wp menus
Jak efektywnie spakować się do bagażu podręcznego?

Jak efektywnie spakować się do bagażu podręcznego?

jak spakować się do bagażu podręcznego

Dziś już nie trzeba nikogo przekonywać, że podróż tylko z bagażem podręcznym jest o wiele tańsza. I jak się okazuje, wcale nie trzeba rezygnować z wielu rzeczy. Podpowiadamy jak efektywnie spakować się do bagażu podręcznego i zaoszczędzić tym samym sporą sumę pieniędzy.

Przypomnijmy, że cena biletu lotniczego tanich przewoźników nie zawiera opłaty za bagaż rejestrowany. Orientacyjny koszt jednej sztuki bagażu rejestrowanego, za każdy odcinek lotu wynosi w Ryanairze 168 zł, w Wizz Airze 68 zł, w easyJecie 81 zł. Podróż wyłącznie z bagażem podręcznym w tanich liniach lotniczych daje nam więc spore oszczędności. Na tym jednak zalety się nie kończą. Mając tylko jeden pakunek pod ręką zyskujemy czas, wygodę i bezpieczeństwo.

Zanim zaczniesz upychać

Podstawą efektywnego pakowania jest posiadanie odpowiedniej walizki. Warto więc na samym początku zwrócić uwagę na dopuszczalne wymiary bagażu podręcznego u każdego z przewoźników. Standardowo powinien być to pakunek o wymiarach nieprzekraczających 55 cm długości, 40 cm szerokości i 20 cm głębokości.

Oprócz jednej sztuki bagażu podręcznego, niektóre linie pozwalają wnieść na pokład bez dodatkowych opłat np. kurtkę, materiały do czytania czy małą torebkę damską. Zawsze jednak warto sprawdzić regulacje u poszczególnych przewoźników, by uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.

limity bagażu podręcznego w liniach lotniczych
Przykładowe restrykcje dla jednej sztuki bagażu podręcznego w klasie ekonomicznej

Na rynku znajdziemy sporo walizek, tzw. kabinówek, które są specjalnie projektowane do standardów bagażu podręcznego. Ich ceny w dużych sieciach supermarketów zaczynają się już do 50-70 zł.

– Przy zakupie walizki warto dokładnie sprawdzić jej całkowity rozmiar wraz z kółkami i rączką – radzi Anna Galewska z internetowego biura podróży Tripsta.pl. – Jeżeli nasza walizka przekroczy dopuszczalny wymiar nawet o 1 cm, może nie zmieścić się w specjalnej skrzynce do testowania bagażu, a co za tym idzie – będziemy musieli za niego dodatkowo zapłacić – dodaje. Bardzo restrykcyjny pod tym względem jest Ryanair, który dokładnie sprawdza bagaż podręczny – nie można mieć oddzielnie nawet mini torebki na dokumenty.


Jeśli decydujemy się na usztywnioną walizkę, to najlepszym wyborem będą te wykonane z ultralekkiego materiału, jakim jest polipropylen. Są one przeważnie lżejsze od wykonanych z innego materiału walizek. Warto także sprawdzić, jak bardzo „kauczukowe” są kółka walizki. Im więcej kauczuku w ich składzie, tym lepiej, bowiem wtedy są one wyjątkowo odporne na tarcia, mechaniczne uszkodzenia, odkształcenia i skrajne warunki atmosferyczne (woda, mróz, sól, słońce). Dodatkowo dają nam one większą swobodę ruchu i mniejsze ryzyko uszkodzenia, niż w przypadku standardowych, plastykowych kółek. Jeśli nie uda nam się zdobyć takich informacji, warto samemu je dotknąć i sprawdzić ich elastyczność.

Jeśli walizka nie ma wbudowanego zamka szyfrowego, to kupmy taką, której metalowe sprzączki u suwaków umożliwiają ich spięcie małą, podróżną kłódką. Dzięki temu w czasie przenoszenia lub zmiany pozycji walizki suwak się samoczynnie nie rozepnie, a nasze rzeczy niespodziewanie nie wypadną na ziemię. To także dobra metoda zabezpieczania bagażu, gdybyśmy chcieli zostawić go np. w przechowalni.

Zwróćmy także uwagę na wewnętrzne wyposażenie walizki. Wybierzmy taką, która ma regulowane paski, dzięki czemu będziemy mogli spiąć i ścisnąć nasze rzeczy pozbywając się zbędnego powietrza.

Na lotniskach można też spotkać amatorów toreb sportowych. Dzięki temu, że wykonane są z bardzo miękkiego materiału, bez żadnych usztywnień, mają jedną podstawową zaletę – bez względu na ich wymiar, można je zmieścić w skrzynce kontrolnej.

Sztuka kreatywnego pakowania

Kreatywne pakowanie bagażu podręcznego oznacza nie tylko umiejętne wykorzystanie przestrzeni wewnątrz walizki, ale również przemyślenie tego, jak możemy wnieść na pokład rzeczy, które do walizki się nie mieszczą.

Jednym z największych błędów przy pakowaniu, jest brak listy rzeczy, które chcemy zabrać. W rezultacie okazuje się, że spakowaliśmy rzeczy całkiem zbędne lub takie, które moglibyśmy zastąpić bardziej kompaktowymi odpowiednikami.

Przed ułożeniem rzeczy do walizki, zastanówmy się również, które części odzieży możemy założyć na siebie tuż przed wejściem na pokład oraz jak to zrobić, aby nasz wygląd nie wzbudzał podejrzeń. Sposobów jest wiele. Od zarzucania bluz na ramię, zawiązywania ich wokół pasa, zakładania czapek z daszkiem, wkładania mniejszych rzeczy do kieszeni,aż po kupno specjalnych kurtek idealnie skrojonych dla podróżnych z bagażem podręcznym. To ostatnie rozwiązanie jest nowością na rynku, która jak widać na załączonych poniżej obrazkach, pozwala zabrać połowę tego, co mamy w walizce.

kliknij w w środek czarnego paska, aby rozpocząć przeglądanie fotogalerii

[oqeygallery id=2]

 

Pomysłodawcą takich ubrań jest firma Scottevest, która specjalizuje się w produkcji praktycznych rozwiązań odzieżowych z dużą ilości kieszeni. Większość z nich znajduje się w wewnętrznej stronie ubrań. Dzięki temu rzeczy nie zgubią się i nie zostaną skradzione. Pomimo całkowitego zapełnienia kieszeni, specjalna konstrukcja zapewnia całkiem normalny wygląd kurtki czy bluzy z zewnątrz. Producent twierdzi, że w najbardziej pojemnej kurtce zmieścimy dwie owinięte w sztywnym kartonik koszule, a nawet tablet czy mały, 10-12 calowy netbook.

Specjalne kurtki nie są jedynym sposobem na ekonomiczne pakowanie. Ogromne znaczenie ma to, w jaki sposób złożymy ubrania i pozostałe rzeczy do walizki. Większość tzw. kabinówek posiada wystające w środku prowadnice, w których przemieszcza się składana rączka walizki. Plecy naszego pakunku nie są więc idealnie płaskie. W zagłębieniach najlepiej umieścić wówczas zwinięte w rulon najlżejsze ubrania, które na samym dnie łatwiej przyjmą ciężar pozostałych rzeczy. Jeśli przewozimy sprzęt elektroniczny, to warto dla większego bezpieczeństwa umieścić go w środku, pomiędzy miękkimi ubraniami.


Pages: 1 2

About The Author

Related posts

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *