Z lekką premedytacją poprzednia recenzja oznaczona została jako część pierwsza. Powodem była nie tylko motywacja do przyjrzenia się tym ciekawym narzędziom w innej roli, ale też i zaspokojenia pełnej wiedzy czytelników o możliwościach jakie dają porównywarki.

Zanim jednak przejdziemy do części drugiej, kilka uwag jeszcze do ostatniej recenzji. Po pierwsze spotkała się ona z dużym zainteresowaniem nie tylko tych, którzy korzystają bądź dzięki tej recenzji dowiedzieli się o takich „nowych” wyszukiwarkach, ale też i właścicieli niektórych serwisów bądź ich przedstawicieli.

Spieszę również odpowiedzieć na wiele zapytań, których tematem przewodnim były metody znalezienia najlepszych ofert w Internecie. Nie, metawyszukiwarki nie są w żadnym wypadku jedynym sposobem na przeszukanie całej sieci Internet w znalezieniu najtańszej oferty. Co prawda współpracując z dziesiątkami czy setkami biur podróży i pośredników, potrafią przeszukać dość liczne zasoby ofert turystycznych, to trzeba pamiętać, że linie lotnicze mają w swojej ofercie też i takie taryfy, które nie są przeznaczone dla tych właśnie pośredników i które znaleźć można jedynie na stronie internetowej linii lotniczej (np. PromoLot).

Są też i takie taryfy lotnicze, które konstruowane są jedynie dla określonych grup pośredników sprzedaży biletów lotniczych, niekoniecznie docierających do swoich klientów drogą on-line. Reasumując. Metawyszukiwarki to przydatne narzędzia, dzięki którym możemy pominąć każdorazowe zapytanie w poszczególnych biurach podróży czy pośrednikach i dzięki którym możemy swobodnie porównać oferty wielu sprzedawców on-line. Nie są one jednak cud-narzędziem potrafiącym znaleźć możliwie najtańszą w danej chwili ofertę w Internecie.

Metawyszukiwarki i hotele

Identycznie jak ostatnio w recenzji wzięły udział te same porównywarki, a więc kayak.com, mobissimo.pl, momondo.com, skyscanner.pl oraz turigo.pl. Tym razem jednak poddałem je próbie wyszukania odpowiadającej moim kryteriom oferty noclegowej. Na pierwszy rzut oka nie trudno zauważyć, że wszystkie porównywarki oprócz dziesiątek mniej znanych pośredników, przeszukują największych i najbardziej popularnych hotelarskich sprzedawców on-line, takich jak booking.com czy venere.com. Jednak ilość porównywanych serwisów przez każdą metawyszukiwarkę jest inna, a więc i wyniki mogą się znacząco różnić.